مقالات

کسب و کار پرورش زعفران گلخانه ای-خاکی

میزان برداشت زعفران در هر هکتار زمین چقدر است؟

میزان برداشت زعفران در هکتار 5 تا 8 کیلوگرم زعفران دسته یا دختر پیچ خشک می باشد. البته این مقدار برداشت کاملا بستگی به نوع نگهداری مزرعه شما دارد و می تواند بیشتر یا کمتر شود.

در صورتی که اصول کشت زعفران را رعایت کنید قطعا می توانید برداشت خوبی در هر سال داشته باشید اما اگر در مراحل تغذیه زعفران و نگهداری مزرعه کوتاهی کنید ممکن است به صورت کلی سرمایه پیاز زعفران خود را از دست بدید.

هر هزار متر چقدر زعفران میدهد؟

میزان برداشت زعفران در هر هزارمتر درست چند ماه پس از کشت حدود 500 تا 800 گرم زعفران خشک می باشد. اگر می خواهید در سالهای آینده نیز برداشت خوب و رو به رشدی داشته باشید لازم در مدیریت مزرعه خود دقیق باشید.

زعفران چه زمانی گل می‌دهد؟

زمان گل دهی پیاز های زعفران با توجه موقعیت جفرافیایی مناطق کشت، متفاوت بوده به این صورت که در مناطق سردسیر زمان گل دهی سریع تر و زود تر از مناطق گرمسیر اتفاق می‌افتد ( تقریبا اواخر مهر ماه و مناطق گرمسیر در اواسط تا اواخر آبان ماه)

مقایسه پیازی که کم گل می‌دهد و پیازی که گل نمی‌دهد

پیاز زعفرانی که گل نمی‌دهد دارای سایز بسیار کوچک و ریز هستند و همین دلیل باعث می شود که پیاز ها به گل دهی نرسند و پیاز زعفرانی که گل دهی کمی دارد، دارای سایز متوسط است که هر دوی آن ها باید تقویت شوند تا به گل دهی برسند.

پس به این نتیجه رسیدیم که علت کم گل دادن زعفران می تواند ریز بودن پیاز های زعفران باشد هم چنین پیاز زعفرانی که گل دهی مناسب و خوبی دارد حتما باید بالای ۸ گرم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید