مقالات

چرا فنون پذیرایی و تشریفات را یاد بگیریم؟

 

هر سازمان/شرکتی/هتل و رستورانی، هر ساله دوره های آموزشی متناسب با پرسنل خود در دستور کار خود قرار می دهند، اما در بین این دوره ­ها، برای نیروهای پذیرایی و خدماتی خود دوره ای بنام (دوره آموزشی فنون پذیرایی و تشریفات) انتخاب و برگزار می­گردد.

دوره آموزشی فرایندی هست که هدف نهایی آن ایجاد تغییرات لازمه در شیوه عملکرد پرسنل خدماتی و پذیرایی می باشد.

دوره های آموزش فنون و اصول پذیرایی و تشریفات، همانطور که از اسم آن مشخص است، قصد دارد آداب و اصول پذیرایی و آنچه که مربوط به تشریفات می­باشد را برای نیروهای سازمان/شرکت خود توسط استاد و متخصص این موضوع مرور کنند.

نحوه آموزش صحیح در دوره های آموزشی برای دوره آموزشی فنون پذیرایی و تشریفات باید از نیروهای پذیرایی و آبدارچیان خواست که در کارگاه آموزشی، مطالبی که بصورت عملی از طرف مدرس بیان و انجام می­شود عیناً خودشان نیز در دوره تکرار نمایند که یادگیری به معنای واقعی انجام شود. (درست است که زمان بیشتری نیاز داریم اما ما باید نتیجه نهایی را درنظر بگیریم)

 

در دوره های آموزش فنون تشریفات و پذیرایی حتماً جهت آموزش بهتر مهارتها باید از سرویس کامل پذیرایی (اعم از غذا و نوشیدنی مانند سینی، فنجان و نعلبکی، قاشق و چنگال، بشقاب و…) که از آنها استفاده می کنیم بصورت عملی و در جریان آموزش تا جاییکه امکان پذیر است، بکار ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید