کشاورزی

تعریف گیاهان آپارتمانی

گیاه آپارتمانی چیست؟

گیاه آپارتمانی گیاهی است که در جاهای دربسته مثل خانه‌ها و اداره‌ها رشد می‌کند
گیاهان خانگی معمولاً با اهداف تزیینی، تأثیرات مثبت روانشناسانه، تازه نگه‌داشتن هوا یا به دلایلی که بر سلامتی دارد مانند تمیز سازی هوای داخل خانه پرورش داده می‌شوند.

ما اطلاعات مربوط به راه اندازی شغل پرورش گیاهان آپارتمانی رو در سه گام اصلی تقسیم بندی کردیم

  1. گام اول : بررسی شغل پرورش گیاهان آپارتمانی
  2. گام دوم: بررسی بازار پرورش گیاهان آپارتمانی
  3. گام سوم: آشنایی با شغل پرورش گیاهان آپارتمانی

پس ازتون دعوت می کنم برای درک بیشتر تمامی موارد مهم جهت موفقیت در شغل پرورش گیاهان آپارتمانی تمام بخش ها را به دقت مطالعه کنید.

گام اول : بررسی شغل پرورش گیاهان آپارتمانی

کاربرد گیاه آپارتمانی

امروزه گیاهان یکی از گزینه‌های کاربردی برای معماران در طراحی فضای داخلی به شمار می‌روند . دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی فقط برای زیبایی و یا برخی خواص دارویی آنها نیست بلکه از آنها به‌عنوان یک اِلمان معماری در طراحی نیز استفاده می‌شود.
دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی در فضای خانه و محل کار به‌گونه‌ای که همواره در معرض دید قرار داشته باشند علاوه بر زیبایی، در بالا بردن روحیه‌ی افراد نیز تأثیرات زیادی دارد.

شغل پرورش‌دهنده گیاهان آپارتمانی چگونه است؟

در کار با گل باید حواستان باشد که هر گیاهی قلق خاص خود را دارد. تنظیم گرما و سرما، میزان کود و هرس کردن به‌موقع می‌تواند شمارا در این کار موفق کند. درواقع هر گلی حساسیت خاص خود را دارد که به‌مرور در جریان کار آن را می‌فهمید؛ البته در حین کار هم حتماً از مشاوره افراد باتجربه استفاده کنید.
بیشتر گل و گیاهان به فضای گلخانه‌ای احتیاج دارند؛ اما برای گیاهان بیرونی مثل کاج‌ها و شمشادها به گلخانه نیاز ندارید. برای حمل این گل‌ها هم در تابستان مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما در زمستان باید با ماشین‌های مخصوصی که چادر داشته باشند حمل شوند که به آن‌ها سرما نزند.
درنهایت اگر عاشق بوی خاک و گل و گیاه هستید، این کار حال شمارا خوب می‌کند! اصلاً هرکسی با گل و گیاه سروکار داشته باشد و بزرگ شدن و سبز شدن آن‌ها را به چشم ببیند حالش خوب می‌شود چه برسد به اینکه بخواهد این شغل ثابتش باشد

مزایای شغل پرورش گل و گیاه آپارتمانی

  1. پرورش و تکثیر گل و گیاه ازجمله کارهای بسیار زیبا و آرامش‌بخش است
  2. پرورش و تکثیر گل و گیاه سوددهی بسیار خوبی دارد
  3. برای راه‌اندازی گلخانه گیاهان آپارتمانی برخلاف گلخانه‌های دیگر شما نیاز به زمین کشاورزی ندارید
  4. این شغل را می‌توانید در حجم کوچک و با سرمایه و در فضای خانگی به‌عنوان کسب‌وکار خانگی پرسود انجام داد
اگر علاقمند به پرورش گیاهان آپارتمانی هستید می تونید با شرکت در دوره های آموزشی فراساحل نگار تکنیک های صحیح . اصول پرورش رو یاد بگیرید