اخبار و مقالات

آخرین وضعیت صدور مجوز پرورش و صادرات قورباغه گوشتی

باشگاه خبرنگاران: علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت صدور مجوز پرورش قورباغه اظهار کرد: تولیداتی همچون پرورش عقرب، پرورش قورباغه و سایر حشراتی که برای جنبه انسانی و خوراکی برای حیوانات می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و ممکن است در کشور متعارف نباشد، باید علاوه بر سازمان دامپزشکی از سایر دستگاه‌های متولی همچون سازمان محیط زیست و نماینده، ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی مجوز دریافت کنند.

وی افزود: پرورش دهندگان تولیدات نامتعارف همچون قورباغه باید در چارچوب مقررات و ضوابط ملی منطقه‌ای و بین اللملی سازمان دامپزشگی اقدام به پرورش و تولید کنند.

رفیعی پور ادامه داد: متقاضیان پرورش و تولید قورباغه یا هر گونه حیوان و حشرات دیگر در ابتدا باید مجوز‌های لازم را از حوزه‌های شرعی وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی همچون محیط زیست دریافت کنند و سپس سازمان دامپزشکی مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های لازم، مجوز پرورش را صادر می‌کند.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، با وجود بیماری‌های مشترکی که این حیوانات نامتعارف می‌توانند برای انسان داشته باشند، از این رو دستورالعمل‌های لازم را در اختیار متقاضیان می‌گذاریم و پس از موافقت و دریافت مجوز از سایر دستگاه ها، ما هم کمک می‌کنیم تا آن‌ها براساس دستورالعمل‌ها و ضوابط ملی به پرورش در این حوزه ورود کنند.

متقاضیان براساس ضوابط ملی و مقررات سازمان دامپزشکی می‌توانند در این حوزه ورود کنند چرا که هدف اصلی ما این است تا با رعایت دستورالعمل ها، بیماری‌های مشترک انسان و دام به صنعت دامی و جامعه هدف مشکلی وارد نکند.

علاقمندان جهت تعیین وقت مشاوره با شماره ۰۲۱۶۶۰۶۹۳۰۱ و یا ۰۹۱۲۶۶۲۵۷۰۳ تماس حاصل نمایند