اخبار و مقالات, کشاورزی

چند نکته مهم که قبل از اقدام به سرمایه گذاری در زمینه احداث گلخانه باید بدانیم

نکات مهمی که قبل از شروع سرمایه گذاری احداث گلخانه لازم است بدانید

بسیاری از علاقمندان ورود به حرفه گلخانه داری به اشتباه هزینه های احداث گلخانه و تولید محصول را بسیار پایین تر از واقعیت آن می پندارند .

قبل از اینکه سرمایه خود را در این زمینه صرف کنید توصیه می کنم این مقاله را تا پایان بخوانید

هیچ گاه به اطلاعاتی که صرفا از طریق رسانه های عمومی و بدون کارشناسی پخش می گردد اکتفا نکنید زیرا برخی با هدف تولید تیزری برای کارافرینی ضبط و پخش می گردد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا واقعیت.

همان طور که افراط  در هزینه ها الزاما موفقیت یک پروژه را تضمین نمی کند کم کردن بیش از حد هزینه ها و عدم رعایت حداقل استانداردهای ضروری در احداث سازه و هزینه های جاری کم کم و به مرور موجب خسارتهای جبران ناپذیری برای پروژه می گردد

احداث هر متر مربع گلخانه (اسکلت و پوشش) با توجه به نوع تجهیزات مورد استفاده که در هر نوع کشت گیاهی متفاوت می باشد بطور متوسط از ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغییر می باشد.

هزینه مذکور غیر از هزینه هایی همچون سیستم گرمایشی و سرمایشی ابیاری  می باشد.

بهتر است قبل از شروع به کار و سرمایه گذاری زیر نظر کارشناسان فراساحل نگار اطلاعات جزیی از این حرفه را دریافت کنید کارشناسان ما سالهاست در این زمینه فعالیت دارند و با توجه به اینکه مشاور گلخانه های متعددی در سراسر کشور می باشند اطلاعات کاملی از موقعیت منطقه ای شما چه از نظر اقلیم و چه از نظر بازار فروش آن محصول را دارند .

این نکته را از یاد نبریم که بدست آوردن این تجارب متحمل هزینه هایی برای افراد شده پس انتظار نداشته باشیم که مشاوره بصورت رایگان باشد.

به گفته خود مراجعین بعد از دوره ای کشت نکاتی که آموزش می دهیم می تواند جلوی ضرر میلیونی را بگیرد.

برای  اخذ پروانه تاسیس گلخانه بایستی حداقل استاد ۵۰۰۰ متر زمین که آب برق مورد نیاز را داشته باشد ارائه نموده و درخواست احداث گلخانه ای با سطح ۳۰۰۰ متر مربع را بدهیم.

اگر هنوز تصمیم شما برای راه اندازی گلخانه جدی هست جهت شرکت در دوره های اموزشی اینجا کلیک کنید